ساده ترین روش ساخت آزمون آنلاین


اگر مدیر موسسه آموزشی، دانشگاه یا مدرسه‌ای هستید و برایتان برگزاری امتحاناتی بدون امکان تقلب هم مهم است، این مطلب را حتما بخوانید.

رفع مشکلات آزمون‌های غیر استاندارد و به صفر رساندن امکان تقلب از اولین کارکردهای پلتفرم ساخت آزمون آنلاین است. برای جلوگیری از تقلب و ساده‌سازی روند برگزاری آزمون از این امکانات بهره‌مند شده است:

تنظیم مدت زمان پاسخ‌دهی / تایمر به آزمون آنلاین

به راحتی برای طول زمان آزمون می‌توانید مدت مشخصی تعیین کنید. با این کار بلافاصله پس از شروع آزمون تایمر شروع به کار می‌کند و پس از گذشت زمان تعیین شده، صفحه آزمون غیر فعال می‌شود.

تنظیم زمان و تاریخ شروع و پایان خودکار آزمون آنلاین

با این شیوه، روزها قبل از آزمون، امکان ایجاد سوالات و تعیین روز و زمان آزمون را خواهید داشت. به این ترتیب در تاریخ و ساعت مشخصی، به طور خودکار، آزمون شروع و پایان خواهد یافت.

ارائه کلید بلافاصله بعد از اتمام آزمون

با استفاده از این گزینه پس از آزمون کلید سوالات برای تمام شرکت‌کنندگان ارسال می‌شود تا در جریان نتایج آزمون قرار بگیرند.

ارائه گزارش‌های تحلیلی، آماری برای مدیران و معلمان مدرسه

استفاده از انواع آمارها، نمودارها و چارت‌ها برای تحلیل روند آزمون، از جمله اموری است که مدیران و معلمان مدرسه همیشه به دنبال آن بوده‌اند.

تصادفی‌سازی نمایش سوال‌های آزمون آنلاین

هر آزمون‌دهنده با این روش ترتیب سوالات را به صورت تصادفی دریافت می‌کند.

تصادفی‌سازی گزینه‌های سوال‌های چندگزینه‌ای در آزمون آنلاین

در این روش گزینه‌های پاسخ هر آزمون‌دهنده با دیگری متفاوت خواهد بود. با استفاده از تصادفی سازی گزینه سوالات و خود سوالات دیگر دانش‌آموزان امکان تبادل سوالات و گزینه‌ها با یکدیگر را نخواهند داشت.

انتشار آزمون آنلاین از طریق واتساپ، تلگرام، پیامک، سایت مدرسه، دانشگاه و غیره

همچنین می‌توانید لینک آزمون خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف، واتس‌اپ یا ایمیل به اشتراک بگذارید.

مکانیزم‌های پیچیده برای جلوگیری از تقلب فقط با پرسشنامه‌های آنلاین
البته شیوه‌های کاربردی و مخصوصی برای جلوگیری از تقلب طراحی و تعبیه شده است، از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان احراز هویت و محدود کردن دسترسی به سوالات

با استفاده از این روش، هر آزمون‌دهنده فقط با کد تعیین شده مخصوص خود می‌تواند به سوالات دسترسی داشته باشد. این کد می‌تواند از طریق پیامک برای او ارسال شود یا شماره دانشجویی او باشد.

سوختن کد احراز هویت

با این شیوه، امکان از بین رفتن کد احراز هویت آزمون‌دهنده، پس از ورود به آزمون، وجود دارد. به این ترتیب که حضور در امتحان فقط برای یک بار برای هر فرد وجود دارد.

تنظیم ارائه چندین آزمون متفاوت به کمک شرط

به کمک سوالات شرطی می‌توانید سوالات مختلف را برای گروه‌های مختلف آزمون‌دهندگان طراحی کنید.

جلوگیری از افزایش یا تغییر مدت زمان پاسخدهی در رفرش سوالات آزمون

در صورتی‌که حین آزمون، کاربری صفحه خود را رفرش کند، به زمان پاسخگویی او افزوده نخواهد شد و او امکان پاسخگویی مجدد به سوالات را نخواهد داشت.

سوختن لینک اختصاصی بعد از ثبت پاسخ آزمون

اختصاص لینک مخصوص به هر آزمون‌دهنده و سوختن آن پس از ورود فرد نیز باعث جلوگیری از تقلب می‌شود.

استفاده از امکانات و ابزارهایی که هم در دسترسند و هم به تسریع امور کمک می‌کنند و هزینه کمی هم دارند از اصول اولیه مدیریت صحیح در مراکز آموزشی است. برای استفاده از نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزاری نیست و فقط با ورود به سایت و به صورت کاملاً رایگان می‌توان انواع از آزمون‌ها را برگزار کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد